Niederrhein: V Bird meldet Konkurs an
Die niederländische Billig-Fluglinie V Bird
hat heute in Maastricht Konkurs angemeldet. Am Freitag vergangener Woche war der Flugbetrieb auf dem Airport Niederrhein in Weeze bereits eingestellt worden.
Der heutigen Presse-Erklärung zufolge sollen Gespräche mit den Investoren in der nächsten Woche fortgesetzt werden, um einen Neubeginn von V Bird zu ermöglichen.
VBIRD BANKRUPT
WDR:
-
- Senior User
- Beiträge: 1868
- Registriert: Freitag 6. Februar 2004, 20:23
- Wohnort: Krefeld
- Kontaktdaten:
Oh Mann...hier liegen dutzende Leute auf der Lauer nach neuen (hoffentlich positiven) Nachrichten und jetzt werden die Verhandlungen nächste Woche fortgesetzt...ich kriege hier noch nen Herzkasper...Maik hat geschrieben:Soeben @ Antenne Niederrhein:
C.M. Hövel hat laut Aussage des Senders die Meldung bestätigt. V Bird hat Konkurs angemeldet. Verhandlungen mit potentiellen Investoren sollen aber nächste Woche fortgeführt werden.
Gruß,
K-Man
"Een soort sterfhuis constructie dus....
Ben je van een aantal schuldeisers af en je koopt van de curator bv de naam en de noodzaakelijke vergunningen en wat inventaris etc. Nog niet wanhopen!"
gerade aus vbird.web-log.nl:
sinngemäß:
"eine art sterbehilfe: gläubiger ist man los, der name der 'kuratierten gesellschaft' (konkursverwaltet) wird gekauft, notwändige konzessionen und geschäftsinhalte werden übernommen.
also noch grund zur verzweiflung."
Ben je van een aantal schuldeisers af en je koopt van de curator bv de naam en de noodzaakelijke vergunningen en wat inventaris etc. Nog niet wanhopen!"
gerade aus vbird.web-log.nl:
sinngemäß:
"eine art sterbehilfe: gläubiger ist man los, der name der 'kuratierten gesellschaft' (konkursverwaltet) wird gekauft, notwändige konzessionen und geschäftsinhalte werden übernommen.
also noch grund zur verzweiflung."
Habe mit der Niederlandische pressmitteiler gesprochen.
Es ist doch definitive Failliet (Bankrupt) jetzt.
Kunden mussen auch selbst das geld zuruckfordern weil das bei eine neue Start (wenn das uberhaupt geschaft wird, da sind noch viele unsicherkeiten fur) die gebuchte Tickets nicht mehr gultig sind.
Vielleicht kommt da ein Coupon aktion mit Rabatt aber das ist noch sicher nicht klar. Es wird sehr schwierig werden wird gesagt!!
Es gibt keine Presseconferenz. Es wirden jetzt Presseberichte nach alle Medien geschickt.
Es ist doch definitive Failliet (Bankrupt) jetzt.
Kunden mussen auch selbst das geld zuruckfordern weil das bei eine neue Start (wenn das uberhaupt geschaft wird, da sind noch viele unsicherkeiten fur) die gebuchte Tickets nicht mehr gultig sind.
Vielleicht kommt da ein Coupon aktion mit Rabatt aber das ist noch sicher nicht klar. Es wird sehr schwierig werden wird gesagt!!
Es gibt keine Presseconferenz. Es wirden jetzt Presseberichte nach alle Medien geschickt.
MAASTRICHT (ANP) - De rechtbank in Maastricht heeft luchtvaartmaatschappij V-Bird failliet verklaard. De schuldenlast is inmiddels opgelopen tot ongeveer 39 miljoen euro. Voor de 191 werknemers wordt ontslag aangevraagd. Curator B. Meijs heeft dit donderdag bekendgemaakt.
Hij blijft er naar streven om het bedrijf in afgeslankte vorm voort te zetten. Daarover wordt nog overlegd met een serieuze overnamekandidaat. Meijs verwacht daarover begin volgende week meer duidelijkheid. V-Bird annuleerde onlangs onverwacht alle vluchten. Daardoor werden naar schatting 3000 reizigers gedupeerd.
Het faillissement betekent het einde van de bestaande onderneming. Als de gesprekken met de potentiële overnamekandidaat gunstig verlopen, blijft de werkgelegenheid voor een substantieel deel van het personeel behouden, verwacht Meijs.
De schuld bestaat volgens hem uit drie onderdelen. De gewone schuldeisers hebben 22 miljoen tegoed van het bedrijf, aan belasting en sociale premies moet nog 2 miljoen worden afgedragen en tot slot heeft het bedrijf nog 15 miljoen geleend van participanten en investeerders.
V-Bird is een zogenoemde prijsvechter. De maatschappij onderhield een groot aantal lijndiensten vanaf het nieuwe vliegveld Düsseldorf-Weeze, het vroegere Niederrhein, vlak over de grens in Duitsland. Het bedrijf verkeerde al langer in financiële problemen. Recente gesprekken tussen V-Bird en de ExelAviationGroup van investeerder Erik de Vlieger leverden niets op.
Het is onbekend hoe het plan voor een eventuele doorstart er uitziet. Het is evenmin duidelijk over welke toestellen V-Bird nog kan beschikken. Het bedrijf maakte gebruik van vliegtuigen van een Amerikaanse onderneming die ze aan de prijsvechter verhuurde.
Hij blijft er naar streven om het bedrijf in afgeslankte vorm voort te zetten. Daarover wordt nog overlegd met een serieuze overnamekandidaat. Meijs verwacht daarover begin volgende week meer duidelijkheid. V-Bird annuleerde onlangs onverwacht alle vluchten. Daardoor werden naar schatting 3000 reizigers gedupeerd.
Het faillissement betekent het einde van de bestaande onderneming. Als de gesprekken met de potentiële overnamekandidaat gunstig verlopen, blijft de werkgelegenheid voor een substantieel deel van het personeel behouden, verwacht Meijs.
De schuld bestaat volgens hem uit drie onderdelen. De gewone schuldeisers hebben 22 miljoen tegoed van het bedrijf, aan belasting en sociale premies moet nog 2 miljoen worden afgedragen en tot slot heeft het bedrijf nog 15 miljoen geleend van participanten en investeerders.
V-Bird is een zogenoemde prijsvechter. De maatschappij onderhield een groot aantal lijndiensten vanaf het nieuwe vliegveld Düsseldorf-Weeze, het vroegere Niederrhein, vlak over de grens in Duitsland. Het bedrijf verkeerde al langer in financiële problemen. Recente gesprekken tussen V-Bird en de ExelAviationGroup van investeerder Erik de Vlieger leverden niets op.
Het is onbekend hoe het plan voor een eventuele doorstart er uitziet. Het is evenmin duidelijk over welke toestellen V-Bird nog kan beschikken. Het bedrijf maakte gebruik van vliegtuigen van een Amerikaanse onderneming die ze aan de prijsvechter verhuurde.
Bankrupt means in the Netherlands that all companies and clients who still have some money outstanding at VBird have to ask for their money at the curators' office. In plain language does this mean that all passengers who didn't receive their money back yet, never will receive their money back. The curator and court are now going to make a prioritylist: Passengers with only a small amount of outstanding money (even 10.000 euro is s small amount!) will be placed at the end of the list and at the time the curator will reach the end of the list, there will be no money left for all people with only a smaal amount of money outstanding.
This is the way the things normally go in case of a bankruptcy in the Netherlands....
This is the way the things normally go in case of a bankruptcy in the Netherlands....