V-Bird ist tot, ok, aber er flattet immer noch......

Hier sind alte Diskussionen über V Bird, den ehemaligen Homecarrier des Flughafens Weeze, archiviert.
Here old discussions about V Bird, the former homecarrier of Airport Weeze, are archived.

Moderatoren: Markus, Rolf

Gesperrt
Oliver
Senior User
Beiträge: 1346
Registriert: Freitag 6. Februar 2004, 20:46

V-Bird ist tot, ok, aber er flattet immer noch......

Beitrag von Oliver »

ok, wohl unter anderem Namen........

V-Bird is verleden tijd; opvolger is in de maak
Donderdag 16 december 2004 - MAASTRICHT/WEEZE – Het is over en uit voor prijsstunter V-Bird. Vliegtuigen van V-Bird zullen nooit meer vertrekken van Airport Niederrhein. Curator Meijs heeft gisteren pogingen om een doorstart te realiseren, gestaakt. Maar op de achtergrond blijven Engelse en Duitse investeerders bezig met het oprichten van een nieuw luchtvaartbedrijf dat over enkele maanden vanaf Niederrhein moet gaan vliegen.

Dat zegt Henny Pelsers, voormalig directeur van V-Bird en betrokken bij de besprekingen over zowel de doorstart als de oprichting van een nieuwe maatschappij. „Wij blijven voorlopig even in de luwte, maar we gaan wel door. Met dezelfde investeerders waar we gisteren mee aan tafel zaten en waar we vandaag verder mee praten. Alleen hoef je er niet op te rekenen dat er voor het eind van dit jaar een besluit valt.“

Een doorstart van V-Bird lag vorige week nog binnen handbereik. Engelse en drie Duitse investeerders waren bereid 25 miljoen euro op tafel te leggen voor een herstart van V-Bird. Het businessplan was klaar: op 1 maart zou V-Bird herrijzen en met twee geleaste toestellen op Tenerife, München, Helsinki en Kopenhagen vliegen. In de zomer zou er meer geld komen, en nog eens twee vliegtuigen.

Dat idee staat nu nog steeds overeind, ofschoon twee Duitse families die geld wilden investeren, voorlopig hebben afgehaakt. Volgens Pelsers vanwege 'het gedoe in de Nederlandse luchtvaart'. Hij doelt op de witwaspraktijken van drugsgeld bij Air Holland, de arrestatie van directeur Harm P. van Holland Exel vorige week en de suggestie in De Telegraaf als zou Niederrhein ook met drugsgeld zijn gefinancierd.

Pelsers: „De overgebleven investeerders vertegenwoordigen genoeg kapitaal om die vijfentwintig miljoen op tafel te krijgen. Maar misschien dat de afgehaakte Duitsers weer terugkeren als de rook een beetje is opgetrokken.“

Volgens Pelsers hebben de investeerders afgelopen maandag een bod uitgebracht op delen van de V-Bird-boedel. Curator Meijs heeft aangekondigd die nu zo snel mogelijk onder de hamer te brengen. De opbrengst ervan komt ten goede aan de meer dan driehonderd schuldeisers die V-Bird achterlaat. Tezamen hebben ze veertig miljoen euro tegoed van de dode vogel.

Quelle SG NIEDERRHEIN

OLLI
Meine Signatur?,..... die ist in Kur.......:-)
Joe Cool
Senior User
Beiträge: 756
Registriert: Dienstag 19. Oktober 2004, 08:48

Uuuups..

Beitrag von Joe Cool »

Kann das bitte jemand übersetzen ?? Ich bin der niederländischen Sprache nur in kleinen Auszügen mächtig, sorry ....

Joe


Es gibt zwei Dinge, die unendlich sind: Das Universum und die menschliche Dummheit.

Bandit
Junior User
Beiträge: 129
Registriert: Freitag 12. März 2004, 19:17

Beitrag von Bandit »

Leute, laßt uns abwarten, ich glaube zunächst an gar nichts mehr!
eT

Re: Uuuups..

Beitrag von eT »

Joe Cool hat geschrieben:Kann das bitte jemand übersetzen ?? Ich bin der niederländischen Sprache nur in kleinen Auszügen mächtig, sorry ....
Mal eben schnell den Babelfish [http://babelfish.altavista.com/] bemueht:

Code: Alles auswählen

Babel Fish Translation    	Help

In English:
V-Bird have been executed time; continuator is in makes Thursday 16 December 2004 - MAASTRICHT/weeze - it is concerning and from for prijsstunter V-Bird. Planes of V-Bird never more departures of Airport Niederrhein. Curator Meijs has yesterday attempts realise doorstart, struck. But remain on the context English and German investors busy with establishing a new aviation company that over some months as from Niederrhein must fly will. That says Henny Pelsers, former director of V-Bird and involved in the discussions concerning both the doorstart and the establishment of a new society. We remain provisionally even in the luwte, but we continue. With the same investors where we were favourable yesterday to table and where we talk today further. Only hoef you that to count there there before the end of this year a decision falls. Doorstart of V-Bird last week still lay within hand range. English and three German investors had been prepared 25 millions lay euro on table for herstart of V-Bird. The business plan was: on 1 March V-Bird would rise again and with two geleaste toestellen on Tenerife, Munich, Helsinki and Copenhagen to fly. In the summer more money would come, and once more two planes. That idea stands now still intact, although two German families which money savages invest, have pulled out provisionally. According to Pelsers because of 'het gedoe in Dutch luchtvaart'. He aims on the witwaspraktijken of drug money at air the Netherlands, the arrest of director Harm P. of the Netherlands Exel last week and the suggestion in the telegraph if Niederrhein also with drug money has been financed. Pelsers: The remained investors represent capital enough to get twenty-five millions on table that. But perhaps that the pulled out duitsers return if smoke a beetje has been accelerated. According to Pelsers the investors have brought out last Monday an offer on parts of V-Bird-boedel. Curator Meijs have announced who now as soon as possible under the hammer to bring. The turnover of it helps to the lake than three hundred creditors whom V-Bird leave behind. Together they forty have millions euro credit balance of the dead bird.
Sicher nicht perfect ... :)

eT


P.S.: Sag' ich doch dass da noch was kommt ... nur mir will ja keiner glauben. :(
Maik
Moderator
Beiträge: 3022
Registriert: Sonntag 1. Februar 2004, 19:07
Kontaktdaten:

Re: Uuuups..

Beitrag von Maik »

eT hat geschrieben:P.S.: Sag' ich doch dass da noch was kommt ... nur mir will ja keiner glauben. :(
Wie ich schonmal sagte, wenn da was kommt, hat es mit V Bird aber höchstwahrscheinlich nicht mehr viel gemein, bis auf die Strecken vielleicht.
Maik
www.niederrhein-spotter.de
Größte deutschsprachige Spotterwebsite zu NRN

Bild
Morpheus
Moderator
Beiträge: 711
Registriert: Sonntag 8. Februar 2004, 12:14

Beitrag von Morpheus »

Ja, und nur 4 strecken.

Face the facts... V Bird does not exist anymore. Hope to see the new Dutch lowcost soon at NRN!!!
eT

Beitrag von eT »

[deleted]
eT
Zuletzt geändert von eT am Sonntag 9. Januar 2005, 19:12, insgesamt 2-mal geändert.
K-Man
Senior User
Beiträge: 1868
Registriert: Freitag 6. Februar 2004, 20:23
Wohnort: Krefeld
Kontaktdaten:

Beitrag von K-Man »

Passt vielleicht nicht zu 100% hierhin, aber ich wollte angesichts der abldigen "V-Bird Topic" Schließung nicht noch einen neuen Thread aufmachen. Gestern erlebte ich eine interssante Geschichte:

Ich war mit meiner Freundin mal wieder in der Disco um ein bisschen zu tanzen. Wir waren im PM in Moers, vielleicht kennt das ja hier jemand...
Auf jeden Fall war es total voll, und es war mehr eine Stehparty, denn tanzen. Plötzlich sehe ich in etwas Entfernung auf der Tanzfläche einen Typ, der ein blaues Jeanshemd trägt, auf dessen Rücken das V-Bird Logo prangt. Ich dachte, ich sehe nicht Recht...leider kam ich nicht an den Mann heran, zu voll.

Als wir dann was trinken gegangen sind, saß der Typ mit seiner Freundin an der Bar. Ich habe Ihn angesprochen, und er sagte, er hätte bei V-Bird gearbeitet und trage sein Uniformhemd eben immer noch gerne...aus Sentimentalitätsgründen. Ich habe Ihm dann ein bisschen was erzählt, von wegen meine Flüge, der Airport Niederrhein und so...war ein ganz interssantes Gespräch...

Will sagen, so ganz tot ist V-Bird noch nicht... :wink: der Geist lebt weiter... :wink:

Gruß,
K-Man
Gesperrt