luchtvaartnieuws.nl
luchtvaartnieuws.nl
MAASTRICHT - De Nederlandse prijsvechter V Bird verkeert in financiële problemen. Dat meldt luchtvaartjournalist Arnold Burlage woensdagochtend in de Financiële Telegraaf. V Bird voert sinds eind oktober 2003 low budgetvluchten uit vanaf Airport Niederrhein, pal over de Duitse grens ten zuidoosten van Nijmegen.
Gedelegeerd commissaris Henny Pelsers, statutair ook de enige directeur van de maatschappij, heeft de financiële problemen tegenover het ochtendblad bevestigd.
De Amsterdamse zakenman en luchtvaarttycoon Erik de Vlieger, die inmiddels tien luchtvaartmaatschappijen bezit, is in gesprek over een reddingspoging. Hij heeft samen met de investeerder Herman Buurman, grootaandeelhouder van V Bird, 500.000 euro op tafel gelegd om een faillissementsaanvraag van twee crediteuren af te houden en tijd te winnen voor een reddingsplan.
V Bird telt 178 medewerkers, een vloot van drie Airbus toestellen en vervoerde dit jaar tot dusver 693.000 passagiers tot ver uit ons land, Duitsland en ook België. De stekker gaat eruit als geen oplossing wordt gevonden voor de vorderingen, die inmiddels tussen de tien tot vijftien miljoen euro zouden bedragen.
“Verschrikkelijk jammer want we kunnen de lopende kosten nu eindelijk uit de inkomsten van onze operaties betalenâ€, zei directeur Pelsers tegen Arnold Burlage.
De schuldenlast van V Bird, dat opereert met geleasde toestellen (naast drie A320’s momenteel ook een BAe 146), bestaat voornamelijk uit oude vorderingen van leveranciers. Twee van die crediteuren lieten, volgens De Telegraaf, vorige week weten niet langer op hun geld te willen wachten.
Gedelegeerd commissaris Henny Pelsers, statutair ook de enige directeur van de maatschappij, heeft de financiële problemen tegenover het ochtendblad bevestigd.
De Amsterdamse zakenman en luchtvaarttycoon Erik de Vlieger, die inmiddels tien luchtvaartmaatschappijen bezit, is in gesprek over een reddingspoging. Hij heeft samen met de investeerder Herman Buurman, grootaandeelhouder van V Bird, 500.000 euro op tafel gelegd om een faillissementsaanvraag van twee crediteuren af te houden en tijd te winnen voor een reddingsplan.
V Bird telt 178 medewerkers, een vloot van drie Airbus toestellen en vervoerde dit jaar tot dusver 693.000 passagiers tot ver uit ons land, Duitsland en ook België. De stekker gaat eruit als geen oplossing wordt gevonden voor de vorderingen, die inmiddels tussen de tien tot vijftien miljoen euro zouden bedragen.
“Verschrikkelijk jammer want we kunnen de lopende kosten nu eindelijk uit de inkomsten van onze operaties betalenâ€, zei directeur Pelsers tegen Arnold Burlage.
De schuldenlast van V Bird, dat opereert met geleasde toestellen (naast drie A320’s momenteel ook een BAe 146), bestaat voornamelijk uit oude vorderingen van leveranciers. Twee van die crediteuren lieten, volgens De Telegraaf, vorige week weten niet langer op hun geld te willen wachten.
Re: luchtvaartnieuws.nl
Das erste, vernehmbare Läuten des VBird-Totenglöckchens? Ich hoffe, bete, flehe, daß es nicht so sein mag!!!
Hmmm,
also wenn H.Buurmann Hauptanteilseigner von V Bird ist, sowie
Haupteigentümer von NRN ist glaube ich nicht das der sich den
Hauptast auf dem NRN sitzt selber absägt.
D.h. wenn er V Bird zu machen würde, würde er seine Haupteinnahmequelle von NRN zudrehen.
Da man mittlerweile die laufenden Betriebskosten aus den Einnahmen
bezahlen kann und die offenen Posten wohl aus der Starphase sind
bin ich mal gespannt was da so kommt.
V Bird war bisher immer für eine Überraschung gut.
Olli
also wenn H.Buurmann Hauptanteilseigner von V Bird ist, sowie
Haupteigentümer von NRN ist glaube ich nicht das der sich den
Hauptast auf dem NRN sitzt selber absägt.
D.h. wenn er V Bird zu machen würde, würde er seine Haupteinnahmequelle von NRN zudrehen.
Da man mittlerweile die laufenden Betriebskosten aus den Einnahmen
bezahlen kann und die offenen Posten wohl aus der Starphase sind
bin ich mal gespannt was da so kommt.
V Bird war bisher immer für eine Überraschung gut.
Olli
Meine Signatur?,..... die ist in Kur.......
luchtvaartnieuws
Als ik V bird was, zou ik me gaan concentreren op de goed lopende routes (zie Ryanair). Eerst groeien op die goed lopende trajecten en dan pas uitbreiding van de diverse routes. Volgens mij zijn er best routes waarop de bezetting op bepaalde tijdstippen niet goed genoeg zijn om goede winst te kunnen maken.
Natuurlijk hoop ik ook dat V bird blijft en gewoon zal blijven vliegen vanaf Niederrhein. Ze kunnen daar niet gemist worden, dat zou een ramp zijn voor Airport Niederrhein.
Maar ook voor de mensen die al boekingen hebben staan. Je moet er niet aan denken waar je geld blijft als ze stoppen.
Nee, gewoon duimen en hopen op een goede afloop van de problemen. Die zullen uiteindelijk ook wel worden opgelost, daar gaat het in het algemeen te goed voor met V Bird!!
Natuurlijk hoop ik ook dat V bird blijft en gewoon zal blijven vliegen vanaf Niederrhein. Ze kunnen daar niet gemist worden, dat zou een ramp zijn voor Airport Niederrhein.
Maar ook voor de mensen die al boekingen hebben staan. Je moet er niet aan denken waar je geld blijft als ze stoppen.
Nee, gewoon duimen en hopen op een goede afloop van de problemen. Die zullen uiteindelijk ook wel worden opgelost, daar gaat het in het algemeen te goed voor met V Bird!!
If I was V bird, I will be concentrate myself on the good doiing routes (see Ryanair). Firstly of all, good routes and then level expansion of the various routes. I think that it best routes the routes are where they can make the profit now.
Naturally I hope also that V bird remains and normally want to remain fly from Niederrhein. They cannot be missed, that would be a disaster for Airport Niederrhein.
Also for the peolpe that already have booked and paid their trip(s). You must not think where their money remains as they stop flying.
No, use you thumbs and hope on a good resolving result of the problems. They will finally well be solved, fot that it goes to well at this moment with V Bird! Good luck with it.
Naturally I hope also that V bird remains and normally want to remain fly from Niederrhein. They cannot be missed, that would be a disaster for Airport Niederrhein.
Also for the peolpe that already have booked and paid their trip(s). You must not think where their money remains as they stop flying.
No, use you thumbs and hope on a good resolving result of the problems. They will finally well be solved, fot that it goes to well at this moment with V Bird! Good luck with it.
Thanks very much.
I think it is time to concentrate on the existing routes and see to improove yield and not too much bother about further expansion at the moment.
As I can see at the moment that all routes but Prague and some Munich flights seem to be quite ok. Stockholm needs still quite some more traffic, because there are a lot of V Value Supersaver Tickets on this route.
Conrad
I think it is time to concentrate on the existing routes and see to improove yield and not too much bother about further expansion at the moment.
As I can see at the moment that all routes but Prague and some Munich flights seem to be quite ok. Stockholm needs still quite some more traffic, because there are a lot of V Value Supersaver Tickets on this route.
Conrad
Klar ist: VBIRD hat in den ersten Monaten jeden Monat neue Verluste angehäuft. Die sind nun einmal da und offenbar - wie dem Bericht zu entnehmen - teilweise noch offenstehend bei Gläubigern. Da nützt es halt auch erstmal nix, wenn VBIRD seit zwei Monaten operativ jeden Monat Gewinn einfliegt.
Darüber hinaus ist eins klar: Wenn VBIRD Pleite wäre, wäre auch der Flughafen gestorben. Da aber an beiden Firmen ein und dieselbe Person maßgeblich beteiligt ist und diese bereits in den vergangenen Tagen ein neues Millionen-Engagement am Flughafen angekündigt hat, kann sich eben auch jeder logisch denkende Mensch ausmalen, dass er dann sein zweites Unternehmen nicht hängen lassen wird.
Darüber hinaus ist eins klar: Wenn VBIRD Pleite wäre, wäre auch der Flughafen gestorben. Da aber an beiden Firmen ein und dieselbe Person maßgeblich beteiligt ist und diese bereits in den vergangenen Tagen ein neues Millionen-Engagement am Flughafen angekündigt hat, kann sich eben auch jeder logisch denkende Mensch ausmalen, dass er dann sein zweites Unternehmen nicht hängen lassen wird.
Ich habe versucht auf der Web-Site von Financiële Telegraaf, der angebliche Urverfasser dieses Artikels etwas davon wieder zu finden.
Absolut Fehlanzeige!!!
Der letzte News-Eintrag über V Bird ist aus Januar 2004.
der letzte Eintrag über Erik de Vlieger ist aus dem August 2004 und hat nichts mit V bird zu tun.
Desweiteren konnte ich nichts finden im Zusamenhang mit H.Buurmann oder Henny Pelsers.
Bischen seltsam, vieleicht findet einer von euch was.
Olli
Absolut Fehlanzeige!!!
Der letzte News-Eintrag über V Bird ist aus Januar 2004.
der letzte Eintrag über Erik de Vlieger ist aus dem August 2004 und hat nichts mit V bird zu tun.
Desweiteren konnte ich nichts finden im Zusamenhang mit H.Buurmann oder Henny Pelsers.
Bischen seltsam, vieleicht findet einer von euch was.
Olli
Meine Signatur?,..... die ist in Kur.......